Klanten helpen verveelt nooit

De mobiele telefoon die Lub Romkes tijdens het interview op de tafel heeft gelegd ‘bromt’ voortdurend. Normaal verzorgt hij met collega’s de telefonische verkoop. ,,Die telefoon gaat de hele dag over’’, zegt Lub met een glimlach. Want hij vindt zijn werk prachtig. ,,Als je klanten kunt helpen met een vraag, dan geeft dat iedere keer weer voldoening.’’

Dat Lub zijn klanten zo goed kan helpen, komt onder meer door het feit dat hij al ruim 31 jaar voor AES werkt. ,,Ik was als jongen al gek op auto’s en ging naar de MTS Autotechniek in Apeldoorn. Ik liep daarvoor stage bij AES in Emmeloord. Na mijn opleiding kon ik er direct aan de slag.”
Lub maakt een hele reis door het bedrijf, die onder meer via de expeditie en het magazijn voorlopig is geëindigd bij de verkoop binnendienst. ,,Daar verkopen we geen nee’’, zegt Lub beslist.

,,Want we hebben vrijwel alles in huis voor onze klanten. En mocht dat een keer niet zo zijn, dan zorg ik ervoor dat ik zo’n product via een korte omweg wél in mijn handen krijg. Mijn jarenlange ervaring helpt me daar uiteraard bij.’’ Lub kan alle klanten helpen, met de meest uiteenlopende vragen. Daarnaast heeft
hij een specialisme: multimedia, in de vorm van telefonie, navigatiesystemen, rittenregistratie, etc. Daar is een groeiende vraag naar.

Lub weet dat de toekomst van AES vooral in de verbetering van de digitale dienstverlening zit. Voor Lub zal er niet veel veranderen.

Hij blijft klanten helpen. “Want dat verveelt nooit.’’

_DSC4078