Home » Recensies » Persoonlijk contact blijft onze kracht

Persoonlijk contact blijft onze kracht

Net als diverse van zijn collega’s heeft Jacob Jan Hoekstra een rijk verleden bij AES. “Ik werk hier al vanaf 2006. Eerst in de bezorgdienst, later als accountmanager.’’

Nu is hij actief in de verkoop binnendienst, waar hij verantwoordelijk is voor een goede orderverwerking en is hij daarnaast leider van het project webshop. Het afgelopen jaar stond bij AES onder meer in het teken van het implementeren van de nieuwe AGP-software.

Op de achtergrond liep Jacob Jan zich al warm met de opzet van de nieuwe webshop. “De bouw van de webshop is gelukt, maar het was nogal een klus hoor. We hebben het over tienduizenden producten, van veertig tot vijftig verschillende leveranciers. We zijn erg trots dat we in de lucht zijn. Momenteel met 80.000 artikelen.’’

De webshop geeft klanten een helder overzicht wat AES allemaal kan leveren. En de klant kan uiteraard 24 uur per dag bestellen. Maar daarnaast blijft het persoonlijk contact het onderscheidend vermogen van AES. Jacob Jan: “We hebben concurrenten die groter zijn dan wij. Maar wij hebben nog steeds het persoonlijke, het flexibele. Net als veel van mijn collega’s ken ik de klanten, weten we wat er in hun bedrijf speelt en kunnen we ze daardoor beter helpen. Vaak is dat maatwerk.’’

Het verhaal van Jacob Jan maakt duidelijk dat het bedrijf ook volop in ontwikkeling is. AES is klaar voor de toekomst.

”Via onze webshop kunnen onze klanten 24 uur per dag bestellen.’’

Jacob Jan Hoekstra